GUIA DIDÀCTICA

Amb aquest unitat didàctica el que es pretén és aproximar a l’alumne a una realitat que l’envolta però encara no ha reflexionat. La logística global, és cada cop més important per a les empreses de tots els sectors. Avui en dia el moviment de capital, informació i mercaderies és colossal. Per tal que l’alumne pugui familiaritzar-se amb aquesta realitat, plantegem 4 activitats a desenvolupar en 6 hores de classe. Una primera activitat servirà per que l’alumnat entri en matèria, una segona de aprofundiment, i les activitats tres i quatre son més pràctiques per tal de sintetitzar allò après.
                                                            

Les activitats estan detallades en el seu apartat i s’informa de la seva modalitat en grup o individual, igual que el pes que correspon cada una d’elles en el total de la nota de la unitat didàctica (un 25% cada una)




CONCRETANT:



Objectius didàctics:

Ens basem amb les competències més transversals. Amb aquesta unitat didàctica tractarem les seguents competències:

-Aprendre a aprendre: Caldrà destinar un temps perquè l'alumnat reflexioni de forma col·lectiva i individual sobre el propi procés d'aprenentatge. (activitat 1).

-Autonomia i iniciativa personal: Per fomentar la presa de decisions amb iniciativa i creativitat es poden plantejar activitats on l'alumnat hagi d'escollir i justificar el perquè de la seva elecció, és el cas de l'activitat 3.

-Tractament de la informació i competència digital: Cal utilitzar les tecnologies de la informació com a eina per cercar i seleccionar informació i per elaborar diverses tasques escolars. En aquest cas totes les 4 activitats reforçen aquesta competència.

-Competència comunicativa, lingüística i audiovisual: El llenguatge és la base de tots els aprenentatges, en l'activitat 2 és on més destaca aquesta competència.

-Competència social i ciutadana: L'educació ha de promoure uns valors humanitzadors que no excloguin cap persona ni col·lectiu. Això implica que, en planificar les activitats, cal una aproximació respectuosa a la diversitat personal i cultural. El tema de la unitat didàctica fa palesa aquesta competència.

Avaluació de les activitats:

Com s'ha indicat al llarg de les activitats, cada una de les activitats correspon al 25% de la nota final. La activitat 1 es realitza en grups de 3 a 4 persones, la activitat 2 es pot escollir fer-la individual o en grup, la 3 és individual i la 4 amb el grup-classe.


Orientacions:

La seqüència didàctica proposada està pensada per realitzar-se durant 6 sessions a l'aula, més el treball autònom de l'alumnat.

- 1ª sessió es dona el material a l'alumnat perquè pugui iniciar la primera activitat.

- 2ª i 3ª sessió exposició dels grups de la primera activitat.

- 4ª sessió realització de la segona activitat.

- 5ª sessió realització de la tercera activitat.

- 6ª sessió realització de la quarta activitat.

Com es pot observar la primera activitat està destinada perquè l'alumnat s'especialitzi en una àrea de la unitat didàctica, aprofundeixi en un apartat i a partir de la seva implicació expliqui a la resta de companys el que s'ha après. D'aquesta manera plantegem una activitat inicial en forma de “puzle” de manera que amb totes les peces es doni el coneixement inicial necessari per afrontar la resta d'activitats i aprofundir en el tema. No s'opta per una activitat que posi de relleu els coneixements previs degut a la integració de la unitat didàctica en un seguit d'activitats prèvies (els altres blogs). En la segona activitat s'intenta que l'alumne aprofundeixi i posi en relació el que s'ha après a partir de la lectura del llibre la volta al món de una armilla polar. En l'activitat 3 és on l'alumne/a ha de demostrar que ha entès la naturalesa del tema, a partir de l'exercici proposat es pot avaluar el grau d'assoliment dels conceptes, i la forma de manegar-los. Finalment, la sortida al port de Palamós te una funció pràctica, com a forma de premi per a l'alumnat, ja que amb una sortida es pot descobrir la utilitat d'allò que s'ha treballat, i no quedar-se només amb els conceptes teòrics. En definitiva que el que es fa a classe és real i no només teòric.